دکتر حسن روحانی گفت توافق هسته ای می تواند به برقراری مناسبات بهتر تهران و واشنگتن منجر شود اما آمریکا باید پیش از این کار به خاطر رفتار گذشته اش از ملت ایران عذرخواهی کند.

 به گزارش مشرق، دکتر «حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران در گفتگو با روزنامه ایتالیایی کوریره دلاسرا از امکان از سرگیری مناسبات دیپلماتیک ایران و آمریکا سخن گفت.

وی تاکید کرد دو کشور می توانند پس از چند دهه اختلاف و تنش، سفارتخانه هایشان را در پایتخت طرف مقابل بازگشایی کنند اما ایالات متحده باید پیش از هر چیز عذرخواهی کند.

روحانی در ادامه افزود نحوه اجرای توافق هسته ای می تواند آینده مناسبات دو کشور را تغییر دهد. به گفته وی در صورتی که توافق به خوبی اجرا شود می تواند زمینه کاهش تنش ها با ایالات متحده و شرایط را برای ورود به دوره ای جدید فراهم کند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با این حال تاکید کرد اگر آمریکایی ها به نوبه خود به توافق هسته ای عمل نکنند، روابط به شکل سابق خود باقی می ماند. وی در مورد احتمال بازگشایی سفارت های دو کشور نیز یادآور شد این اتفاق یک روز خواهد افتاد اما مسئله مهم نحوه عملکرد است که در این مورد کلید در دست آمریکایی ها است.

روحانی در ادامه اظهار داشت که اگر واشنگتن رفتار خود را اصلاح و اشتباهات چند دهه اخیر را جبران و از مردم ایران عذرخواهی کند، می تواند اتفاقات خوبی در مناسبات دو جانبه رخ دهد.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 38
  • ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
    0 0
    اگر واشنگتن یه عذرخواهی ساده انجام بده تمامی جنایت ها.ترورها.دسیسه ها.کمک به صدام.فتنه 88.هواپیمای مسافربریمون.28مرداد.لانه جاسوسی.خون جوونایی که جونشونو دادن که زیر بار زور نرن.جانبازای شیمیایی که امریکا مواد ساختشو به صدام داد..فرامین رهبری و و و و و همه فراموش میشن و ما میشیم کره جنوبی و ژاپن و ترکیه و قطر و ... واس شما در خدمت شما .
  • محمد کراقلی ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
    0 0
    فقط معذرت خواهی؟ نباید به حمایتش از رژیم صهیونیستی و سعودی پایان بده؟ نباید به تفرقه انداختن بین اقوام ایرانی پایان بده؟ نباید از توهین به احکام اسلام و مغایر با حقوق بشر دونستن اون دست برداره؟ ...
  • سعید ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
    0 0
    روحانی عزیز شاید شما با یک معذرت خواهی فراموش کنی ولی ما نه، ما خون داده ایم و منبعد نیز با تمام وجود خواهیم ایستاد و به لبخند معنی دار استکبار با صدای بلند نه خواهیم گفت طبق فرمایشات حضرت آقا مذاکرات ما محدود به هسته میباشد.
  • ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
    0 0
    می شود ولی در دوصورت اول اینکه هیات حاکمۀ آمریکا در قبال ایران جانب رعایت انصاف و عدالت را رعایت نمایند که بعید به نظر میآید دوم اینکه مردم ایران از اعتقادات و باورهای خود دست بردارند که آن هم بعید می باشد چرا که در زمان رژیم گذشته آن چیزی که منجر به فروپاشی رژیم شد اعتقاد احاد مردم به عدالت آزادگی و استقلال بود نه چیز دیگری اما امیدوارم هیات حاکمه آمریکا بتوانند مروری بر خصومت ودشمنی های خود با مردم ایران بنمایند و راه منطقی معقول که همان تعامل با ایران است را در پیش بگیرند اگرچه فرض محال است اما فرض محال که محال نیست.
  • نیما ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
    0 0
    اقاجون چرا حرفی می زنی که در حوزه مسولیت تو نیست؟
  • علي ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
    0 0
    بسم الله الرحمن الرحيم سلام عليكم متاسفانه در حالي كه شهداي ما در سوريه و عراق وساير مناطق بدنبال مبارزه با مزدوران امريكا و اسرائيل هستند جناب اقاي روحاني رئيس جمهور محترم در ارزوي بازگشايي سفارت شيطان بزرگ است ، اگر شيطان يك عذرخواهي بي خاصيت انجام داد ، شما اون رو به داخل خانه خود راه ميدهيد ، اقاي روحاني حرف خدا و ايات نوربخش قران و فرمايشات و سيره پيامبر و ائمه اطهار را گوش بدهيم و عمل كنيم يا صحبتهاي شما و رئيس تشخيص مصلحت نظام را
  • سرباز ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
    0 0
    بله و طبق معمول رفت تو ارشیو شما
  • ناشناس ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
    0 0
    الان عذر خواهی کنه کدوم یکی از شهیدامون زنده میشه ؟ کدوم یکی از پولامون برگردونده میشه ؟ کدوم یکی از تحریمامون برداشته میشه ؟ عذرخواهیشونو بذارن در کوزه . هر چند مطمئنم اونقدر احمق نیستن از کشوری مثل ایران عذرخواهی بکنن و خودشونو توی دنیا تحقیر کنن .
  • امیر پاشا ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
    0 0
    مگه با عذر خواهی هم میشه با شیطان بزرگ رابطه عادی داشت؟ مگه میشه مگه داریم؟
  • ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
    0 0
    اقا اگه ما نخواهیم با امریکا ارتباط داشته باشیم باید چه کسی رو ببینیم اونائی که میخوان باامریکا رابطه اشته باشند باید خوابشو ببینند
  • ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
    0 0
    این آقایان خیلی خوشبینن!! آخه آمریکا اگر دنیا رو نچاپه و قتل و غارت و... نداشته باشه چطوری اون تمدن منحوس و پر زرق و برقش ( رویای آمریکایی ) رو میخواد ادامه بده؟!! اگر یه روزی آمریکا از ایران عذرخواهی کرد و یا خودشو اصلاح کرد ، یا دیگه آمریکا آمریکا نیست یا یه کاسه ای زیر نیم کاسس!!! همونایی که بهمون یاد دادن باید حسن ظن داشته باشیم بهمون یاد دادن جایی که شر غالبه حسن ظن حماقته!!! حکایت اصلاح و سربه راهی آمریکا حکایت پاک شدن سگه!!!
  • ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
    0 0
    +100000

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس